How Economists Could Help Inform Economic and Budget Analysis Used by the US Congress
Una opció per acabar amb el trilerisme pressupostari és revisar que han fet altres països i aprendre dels millors. Avui s'explica el cas nord-americà pel que fa a la informació i anàlisi pressupostària.
Resumit amb IA
Aquest article del Journal of Economic Perspectives detalla la feina de l'Oficina de Pressupost del Congrés dels EUA (CBO) i explora com els economistes podrien contribuir a millorar la qualitat de les anàlisis econòmiques i pressupostàries utilitzades pel Congrés. L'article, escrit pel personal de la CBO, ofereix un context general i exemples específics en set àrees on la investigació econòmica podria ser especialment útil: crèdit i assegurances, energia i medi ambient, salut, mercats laborals, macroeconomia, seguretat nacional, i impostos i transferències.
La Feina de l'Oficina de Pressupost del Congrés
Des de 1975, la CBO ha proporcionat anàlisis no partidistes i independents sobre qüestions pressupostàries i econòmiques per donar suport al procés pressupostari del Congrés. Cada any, l'agència produeix previsions econòmiques i projeccions de referència d'ingressos i despeses que generalment segueixen la legislació actual, així com centenars d'estimacions de costos per a diversos tipus de legislació [4, CBO 2023b]. El personal que prepara les anàlisis pressupostàries es basa en les contribucions d'altres economistes i investigadors, que també produeixen desenes d'anàlisis relacionades per al Congrés.
L'anàlisi de la CBO sobre la legislació proposada se centra principalment en les implicacions pressupostàries federals, especialment en l'estimació dels efectes sobre les despeses. L'equip del Comitè Mixt de Tributació (JCT) del Congrés elabora estimacions de costos per als canvis legislatius en els impostos sobre la renda, el patrimoni i les donacions, els impostos especials i els impostos sobre la nòmina. Per a les polítiques que afecten tant les despeses com els ingressos, la CBO col·labora amb el JCT. El procés per desenvolupar una estimació de costos implica quatre passos: revisar la proposta, desenvolupar una estratègia de modelització, modelar els efectes de la proposta i revisar i redactar l'estimació. La CBO pretén que la base de les seves estimacions sigui transparent i sovint informa sobre estimacions d'efectes que són elements constitutius de l'anàlisi pressupostària. La CBO no realitza anàlisis de cost-benefici ni fa recomanacions polítiques.
L'anàlisi de la CBO se centra generalment en projeccions durant els deu anys vinents [9, CBO 2023c]. Quan és factible, la CBO proporciona informació addicional sobre els efectes pressupostaris a llarg termini. Les estimacions de costos de la CBO per a la legislació tenen en compte els canvis en la producció total de l'economia —mitjançant l'anomenada anàlisi dinàmica— en circumstàncies limitades. Les estimacions de costos convencionals de la CBO reflecteixen l'expectativa que la producció econòmica total mesurada en dòlars de l'any en curs no canviaria. El Congrés ha indicat a la CBO que inclogui anàlisis dinàmiques en les seves estimacions de costos, si és factible, quan els efectes pressupostaris bruts d'un projecte de llei siguin iguals o superiors al 0,25 per cent de la producció de l'economia en qualsevol any.
Com els Economistes Podrien Ajudar a Informar l'Anàlisi Utilitzada pel Congrés dels EUA
L'article identifica set àrees específiques on la investigació econòmica podria millorar les anàlisis de la CBO:
-
Crèdit i Assegurances: Es necessita investigació sobre com els prestadors i els patrocinadors de plans de pensions responen als canvis en les polítiques federals. Per exemple, es necessita més recerca sobre com els canvis en els plans de pagament de préstecs estudiantils afectarien les decisions dels prestatari i les quantitats manllevades. També seria útil investigar els factors que porten a la congelació dels plans de pensions de benefici definit i els incentius per als empresaris per romandre o retirar-se dels plans de pensions multiempresa. A més, es necessita investigació sobre com els administradors de plans gestionen el risc en resposta als preus i al nivell de l'assegurança federal de pensions.
-
Energia i el Medi Ambient: Es requereix investigació sobre com els canvis en el procés de permisos federal afectarien els mercats energètics, les emissions de CO2 i la macroeconomia. També és important investigar com els canvis en la despesa federal en adaptació al canvi climàtic afectarien els danys causats per desastres naturals. Es necessiten estudis que cobreixin més programes federals de mitigació de desastres i diversos tipus de desastres, i programes que promoguin l'adaptació més enllà dels danys a la propietat.
-
Salut: La investigació sobre com els proveïdors d'assistència sanitària responen a les variacions en els ingressos o els costos seria molt útil. Això inclou comprendre la seva adaptabilitat, els costos fixos i variables, i les respostes als canvis de pagament. També es necessita més evidència sobre com la reducció de les càrregues administratives afecta la quantitat d'atenció que proporcionen els proveïdors. A més, es requereix investigació sobre com els canvis en el benefici de Medicaid per als serveis i suports a llarg termini afectarien el pressupost federal i la distribució de les persones que utilitzen atenció institucional o serveis basats en la comunitat.
-
Mercats Laborals: Es necessita més investigació sobre com la immigració afecta la productivitat, incloent-hi com varia l'efecte segons la composició d'habilitats dels immigrants i la seva evolució temporal. També seria útil investigar com els canvis en el finançament federal per a la cura infantil afectarien les famílies amb fills i la indústria de la cura infantil, incloent-hi la participació laboral dels pares i l'oferta i la demanda de serveis de cura infantil.
-
Macroeconomia: La CBO busca investigació sobre tendències en el creixement de la productivitat i sobre els tipus d'interès dels bons del Tresor. Es necessita més investigació que identifiqui com les lliçons del passat es poden aplicar a les projeccions del creixement futur de la productivitat. També és important comprendre els factors que influeixen en la magnitud i la persistència dels tipus d'interès reals i els seus vincles amb els rendiments dels actius de risc.
-
Seguretat Nacional: Seria valuosa més informació sobre les conseqüències del sistema de compensació militar, especialment pel que fa a la compensació en espècie. Per exemple, quant valoren els civils en edat militar la compensació directa en efectiu en comparació amb la compensació en espècie? També es necessita investigació sobre les causes i les tendències futures de la inflació específica del sector, especialment en l'adquisició de sistemes d'armes complexos.
-
Impostos i Transferències: La investigació que proporcioni més informació sobre l'impacte de les polítiques federals en els recursos nets de les llars seria útil per a l'anàlisi de la distribució de la renda. Això inclou la manera d'assignar els costos de recursos de programes com Medicaid a les llars. També es necessita investigació sobre com els impostos federals afecten l'estructura legal de les empreses, ja que això té implicacions per a la recaptació d'impostos i l'anàlisi de la distribució.
Conclusió
La CBO interactua amb la comunitat investigadora de diverses maneres per obtenir informació per a les seves anàlisis. Aquestes interaccions, juntament amb la voluntat dels investigadors de proporcionar aportacions adaptades a les preguntes del Congrés, beneficien enormement la feina de la CBO.