Preventing Regulatory Capture: Special Interest Influence and How to Limit It
Llibre resumit amb IA.
El llibre "Preventing Regulatory Capture: Special Interest Influence and How to Limit It", editat per Daniel Carpenter i David A. Moss, tots dos professors de la Universitat de Harvard, és una anàlisi exhaustiva de la captura regulatòria, una condició on les regulacions (o la seva absència) semblen desviar-se del bé comú per beneficiar interessos especials.
Propòsit i Enfocament del Llibre:
- El volum desafia la noció comuna que la captura regulatòria és inevitable i inaturable, suggerint que pot ser prevenible i manejable.
- Avança un estàndard empíric més rigorós per diagnosticar i mesurar la captura, obrint el camí per a noves línies de recerca acadèmica i reformes més precises i matisades.
- Es va concebre com a part d'un projecte més ampli del Tobin Project, una organització de recerca sense ànim de lucre, amb l'objectiu de repensar l'acadèmia regulatòria i entendre tant els fracassos com els èxits governamentals. La crisi financera de 2007-2009 va donar una urgència palpable a aquesta iniciativa.
Afirmacions Principals del Llibre: El llibre presenta tres afirmacions clau:
- La captura sovint es diagnostica erròniament a causa d'estàndards probatoris febles utilitzats en diverses ciències socials.
- La desregulació no és una panacea per a la captura; de fet, la desregulació mateixa pot reflectir la influència d'interessos especials a través d'un procés anomenat captura corrosiva.
- La captura és prevenible, almenys als marges, i l'anàlisi i la defensa de mesures preventives haurien de centrar-se en els graus de captura en lloc d'una dicotomia improductiva de regulació "pura" versus "capturada".
Estructura del Llibre i Temes Clau per Seccions: El volum s'estructura en quatre seccions principals:
I. Fracassos en l'Estudi de la Captura (Failures of Capture Scholarship):
- Aquesta secció reexamina la teoria de la captura, qüestionant la seva precisió i la seva base històrica.
- S'argumenta que les afirmacions anteriors sobre la captura sovint exageraven l'evidència i mancaven de la matisació necessària per descriure com i en quin grau funcionava la captura en entorns específics.
- Es proposen estàndards empírics rigorosos per al diagnòstic de la captura: s'ha de proporcionar un model del bé públic, demostrar un canvi de política cap a l'interès especial (i lluny del bé públic), i mostrar acció i intenció de l'interès especial per causar aquest canvi.
- William J. Novak ofereix una "Història Revisionista de la Captura Regulatòria" que argumenta que la història de la regulació econòmica als Estats Units és molt més llarga i pervasiva del que els teòrics de la captura solen reconèixer, i que els reformadors progressistes ja eren conscients dels problemes d'influència privada.
- Richard A. Posner revisa "El Concepte de Captura Regulatòria: Una Història Breu i Poc Gloriosa", assenyalant que la teoria de la captura ha estat sovint oblidada o mal utilitzada en la literatura moderna.
- Daniel Carpenter a "Detectar i Mesurar la Captura" proposa els estàndards empírics esmentats per a una diagnosi més rigorosa.
II. Noves Concepcions de la Captura: Mecanismes i Resultats (New Conceptions of Capture – Mechanisms and Outcomes):
- Aquesta secció explora mecanismes més amplis pels quals els interessos especials influeixen en la regulació.
- Captura Cultural (Cultural Capture), de James Kwak. Analitza com el sector financer va guanyar la cooperació de les agències reguladores no només a través d'interessos materials, sinó també convencent-los que els seus interessos eren els públics. La "porta giratòria" (revolving door) i els avantatges de status ajuden a consolidar aquesta influència.
- Complexitat, Capacitat i Captura (Complexity, Capacity, and Capture), de Nolan McCarty. Demostra com, en entorns regulatoris complexos, la política i la presa de decisions poden semblar afavorir la indústria, fins i tot quan els reguladors busquen l'interès públic, a causa de la seva necessitat d'obtenir informació especialitzada de les empreses.
- Prevenció de la Captura dels Economistes (Preventing Economists’ Capture), de Luigi Zingales. Examina com els incentius professionals, la dependència de dades corporatives i el procés de publicació acadèmica poden fer que els economistes acadèmics siguin susceptibles a la captura per part d'interessos empresarials.
- Captura Corrosiva? (Corrosive Capture?), de Daniel Carpenter. Descriu com les empreses busquen evitar la regulació o pressionar per la seva eliminació, una forma de captura que pot ser tan o més perillosa que la captura tradicional.
III. Estudis de Casos Regulatoris (Regulatory Case Studies):
- Aquesta secció analitza casos reals de regulació per il·luminar la captura i les seves limitacions, sovint mostrant que la captura ha estat sobrediagnosticada en el passat.
- Capturant la Història: El Cas de la Federal Radio Commission el 1927 (Capturing History: The Case of the Federal Radio Commission in 1927), de David A. Moss i Jonathan B. L. Decker. Reexaminant una suposada història de captura, mostren que la decisió de la FRC de no expandir la banda de ràdio el 1927 va ser àmpliament recolzada per tots els grups d'interès principals i que la història tradicional de captura era una "inferència fàcil" més que una prova fefaent.
- Tolerància Condicionada com a Alternativa a la Captura: Evidència de la Regulació de la Seguretat a les Mines de Carbó (Conditional Forbearance as an Alternative to Capture: Evidence From Coal Mine Safety Regulation), de Sanford C. Gordon i Catherine Hafer. Demostren que l'agència de Seguretat i Salut a les Mines (MSHA) respon a la publicitat dels accidents, sent més estricta després de desastres molt coberts pels mitjans, el que suggereix una dinàmica més complexa que la simple captura.
- Capturat pel Desastre? Reinterpretant el Comportament Regulatori a l'Ombra del Vessament de Petroli del Golf (Captured by Disaster? Reinterpreting Regulatory Behavior in the Shadow of the Gulf Oil Spill), de Christopher Carrigan. Examina el cas del Minerals Management Service (MMS) després del desastre de Deepwater Horizon. Tot i les acusacions generalitzades de captura, Carrigan troba que la influència pro-indústria també provenia de votants i legisladors electes que afavorien el desenvolupament de petroli i gas, i que la captura era menys pervasiva del que es creia.
- Reconsiderant la Captura de les Agències durant la Formulació de Polítiques Regulatòries (Reconsidering Agency Capture During Regulatory Policymaking), de Susan Webb Yackee. A través d'un estudi empíric de les regles del Departament de Transport dels EUA, troba que els interessos empresarials són els més actius i influents, però la seva influència es mitiga per la participació activa de funcionaris governamentals estatals i locals.
- Coalitions, Autonomy, and Regulatory Bargains in Public Health Law (Coalitions, Autonomia i Negociacions Regulatòries en el Dret de la Salut Pública), de Mariano-Florentino Cuéllar. Presenta casos en què les agències de salut pública (com la FDA i el CDC) van aconseguir avançar l'interès públic malgrat la resistència d'interessos concentrats, aprofitant la seva autoritat legal, la seva experiència científica i la seva capacitat per mobilitzar coalicions i el suport públic.
IV. La Possibilitat de Prevenir la Captura (The Possibility of Preventing Capture):
- Aquesta secció explora mecanismes existents i nous per mitigar la influència d'interessos especials.
- Prevenció de la Captura a través dels Programes d'Empoderament del Consumidor (Preventing Capture Through Consumer Empowerment Programs), de Daniel Schwarcz. Examina programes d'empoderament del consumidor en la regulació d'assegurances a Texas i Califòrnia, trobant que poden ser un contrapès valuós a la influència de la indústria.
- Tribunals i Captura Regulatòria (Courts and Regulatory Capture), de M. Elizabeth Magill. Analitza el paper dels tribunals com a mecanisme de prevenció de la captura, tot i les seves limitacions com la seva naturalesa passiva i les dificultats per desafiar la inacció de les agències.
- Pot la Revisió Executiva Ajudar a Prevenir la Captura? (Can Executive Review Help Prevent Capture?), de Michael A. Livermore i Richard L. Revesz. Argumenten que l'Oficina d'Informació i Afers Regulatoris (OIRA) de la Casa Blanca pot servir com a salvaguarda contra la captura de la indústria en totes les agències executives, gràcies a la seva perspectiva generalista, funció de coordinació, ús de l'anàlisi cost-benefici i la tradició de nomenar administradors independents.
Conclusió: El llibre conclou que la captura regulatòria, tot i ser una amenaça real i un fet de la vida moderna, és sovint una qüestió de graus i pot ser mitigada o previnguda. Subratlla la necessitat d'una comprensió més profunda i matisada de la captura per desenvolupar remeis més eficaços. El sistema regulatori ja posseeix "sistemes immunològics" contra la captura, un fet sovint no reconegut. La investigació del volum convida a una nova orientació empírica en l'estudi de la captura, centrant-se en la seva variància i les condicions que permeten o impedeixen la seva prevalença.